Promocja gminy
|
autor:
H. C.
|
|
|
Po raz czwarty w tej kadencji samorządu gmina poszukuje kierownika działu promocji. W ogłoszeniu o naborze wyszczególniono wymagania niezbędne: wykształcenie, staż pracy, niekaralność, polskie obywatelstwo, umiejętność obsługi komputera, urządzeń multimedialnych i biurowych, prawo jazdy, biegła znajomość angielskiego lub niemieckiego, a także wymagania dodatkowe: znajomość programu Adobe Photoshop, podstaw języka HTML, doświadczenie we współpracy z mediami, komunikatywność oraz otwartość na otoczenie, kreatywność i samodzielność. Na pewno wszystkie wymienione warunki są istotne i nie przeszkadzają w pracy na tym stanowisku, ale czegoś mi tu brakuje: znajomości savoir-vivre’u. Najwyraźniej komisja konkursowa nie bierze pod uwagę innych umiejętności koniecznych do wykonywania tej pracy: znajomości form towarzyskich, reguł grzeczności, wyglądu, prezencji (właściwego ubioru), umiejętności szybkiej i błyskotliwej odpowiedzi na trudne pytania. Kierownik wydziału promocji to wizytówka gminy, a kierownik który nie wie w jakiej kolejności przedstawiać gości, to kompromitacja. I nie pomoże mu w tym dyplom, bo tego na uniwersytetach nie uczą. Swoją drogą, kierowanie wydziałem promocji w naszej gminie nie należy do łatwych zadań – podstawą kreowania wizerunku gminy jest informacja o działaniach samorządu, a z przekazywaniem informacji kierownictwo urzędu ma wyraźnie problem i bardzo często myli nachalną propagandę z rzetelną informacją.
|