Uchwała śmieciowa
|
autor:
H. B.
|
|
|
Ani w tekście uchwały, ani w innych gminnych opracowaniach nie znalazłam dokładnych informacji, jak segregować śmiecie. Nie wiem, czy zatłuszczony papier – opakowanie od jakiegoś produktu – wrzucać do papieru, czy do śmieci ogólnych. Tak samo z kubeczkami po jogurcie – niby plastikowy, ale brudny. Jeżeli go umyję, żeby wrzucić do plastików, to zużyję wodę i płyn do mycia naczyń i całą oszczędność energii diabli wezmą. Czy mam więc wrzucać brudny? Jeśli brudny wrzucę do śmieci ogólnych, to okaże się, że nie segreguję. Czy władze gminy, albo osoby odpowiedzialne za wprowadzenie nowego systemu nam to dokładnie i przystępnie wyjaśnią? Następnym problemem są pojemniki. Mieszkam w tzw. bliźniaku. Mamy wspólne pomieszczenie na pojemniki na śmiecie. Pomieszczenie nie jest zbyt duże, miejsca starcza na dwa pojemniki na śmiecie zmieszane, po jednym na rodzinę, i jeden wspólny na segregowane (ale razem szkło, papier i plastiki). Teraz mamy podobno mieć każdy oddzielnie na wszystko czyli każda rodzina po cztery pojemniki, razem osiem. Gdzie to postawić? Zapewne na posesji, ale poza pomieszczeniem na pojemniki. Jeśli mamy wystawiać w dniach odbioru przed bramę, to czy firma odbierająca odpady tego samego dnia weźmie segregowane i niesegregowane? Zapewne nie tylko ja mam takie pytania, ale odpowiedzi od gminy nie udało mi się uzyskać.
|