Grudzień 2012 nr 12 (48)
 
   
   

    Tu jesteś: > Gazeta > Grudzień 2012 nr 12 (48)



LISTA ARTYKUŁÓW


CO SŁYCHAĆ

Bez komentarza »

Spotkanie z prof. Krasnodębskim »

SYLWETKI Tomasz Witkowski »

Wirtualne Muzeum Konstancina »

XXIX sesja rady miejskiej »



NASZE MIASTO

ZŁOTA DRUŻYNA »



LISTY/AKTUALNOŚCI

Finał konkursu wiedzy o HIV i AIDS »

Idzie zima »

Nasi mniejsi bracia »

Pomoc powiatu »

Przyszłość Mirkowa »



AKTUALNOŚCI

20 lat współpracy »

Będzie drożej »

Ile zapłacimy za śmiecie »

Inauguracyjna sesja MRM »

List otwarty do burmistrza Kazimierza Jańczuka w sprawie bezpieczeństwa i porządku w Konstancinie-Jeziornie »

Można inaczej »

NA PÓŁMETKU KADENCJI »

NAGRODA DLA SZPITALA »

Nowy Mirków »

O CZYM INFORMOWAĆ MIESZKAŃCÓW »

PENSJONAT NAD JEZIORKĄ »

SKOMPUTERYZOWANA SZKOŁA »

Wielka Orkiestra zagra po raz 21. »

ZASŁUŻENI DLA KULTURY »



NASZA GMINA

FRONTEM DO MIESZKAŃCA »

OCZYSZCZALNIA NA MIARĘ XXI W. »



NASZ SAMORZĄD

JEDEN OKRĘG – JEDEN RADNY »

 

POPULARNE ARTYKUŁY
1. SYLWETKI - Michał Malinowski »
2. Kościół parafialny św. Zygmunta w Słomczynie »
3. Dzik jest dziki... »
4. Ryba lubi pływać w czystej wodzie »
5. MY SĄ UZDROWISKO, CZYLI STRATEGIA KONTRA PUSTOSŁOWIE »
6. Konstancin już jest częścią metropolii »
7. Amfiteatr otwarty »
8. RECEPTA DLA STOCERU »
9. Odnowić willę Świt »
10. Komunikat Urzędu Gminy Konstancin-Jeziorna »
 

ARCHIWUM WYDAŃ GAZETY
Grudzień 2014 nr 12 (72)
Listopad 2014 nr 11 (71)
Październik 2014 nr 10 (70)
Wrzesień 2014 nr 9 (69)
Lipiec – Sierpień 2014 nr 7/8
Czerwiec 2014 nr 6 (66)
Maj 2014 nr 5 (65)
Kwiecień 2014 nr 4 (64)
Marzec 2014 nr 3 (63)
Luty 2014 nr 2 (62)
Grudzień 2013 – Styczeń 2014 nr 12/1 (60/61)
Listopad 2013 nr 11 (59)
Październik 2013 nr 10 (58)
Wrzesień 2013 nr 9 (57)
Lipiec-Sierpień 2013 nr 7/8
Czerwiec 2013 nr 6 (54)
Maj 2013 nr 5 (53)
Kwiecień 2013 nr 4 (52)
 


FRONTEM DO MIESZKAŃCA

Poleć artykuł znajomemu   Drukuj autor: MAGDA ANDRZEJEWICZ, MATEUSZ ZAREMBA
   

Teren pod budynek Nowego Ratusza

Nowy konstanciński ratusz powinien stanąć w tym miejscu do 2015 r.

 

Nowy ratusz jest potrzebny urzędnikom i mieszkańcom. I wszystko wskazuje na to, że pracownicy urzędu będą mieli w niedalekiej przyszłości godne warunki pracy. Gorzej z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców.

 

22 listopada na stronach Biuletynu Informacji Publicznej ukazała się informacja o ogłoszeniu konkursu na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej budynku ratusza. W ogłoszeniu zawarte zostały: opis przedmiotu zamówienia, parametry określające wielkość obiektu, aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia. Wymienione zostały także ogólne i szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe budynku. Siedziba władz miasta – trzy kondygnacje naziemne plus podpiwniczenie – będzie miała powierzchnię ok. 2 500 mkw. i zlokalizowana zostanie na działce budowlanej o powierzchni 13 330 mkw. W części opisowej ogłoszenia nie podano, jaki procent działki stanowić będzie powierzchnia biologicznie czynna. Przy budowie ratusza przewidziane jest wykorzystanie nowoczesnych, energooszczędnych technik: systemu wykorzystania energii słonecznej (solary i ogniwa fotowoltaiczne) oraz systemu wykorzystania wody opadowej do nawadniania terenu i spłukiwania toalet. Urząd Miasta i Gminy określił koszt budowy 1 mkw. powierzchni użytkowej budynku na maksymalnie 4 000 zł, a 1 mkw. zagospodarowania terenu wokół ratusza na maksymalnie 170 zł.

 

Na terenie wokół ratusza zlokalizowany ma być parking dla samochodów pracowników i interesantów, wypożyczalnia rowerów i punkt informacji turystycznej.

 

Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe budynku nie zmieniły się od czasu ostatniej debaty na temat ratusza (kilka miesięcy temu). Wszystkim są doskonale znane. Duże zainteresowanie mieszkańców budzą za to, dotychczas nieznane, szczegółowe właściwości, w których przedstawiony jest podział budynku ratusza na trzy strefy: część dostępną dla interesantów, część warunkowo dostępną dla interesantów i część dla nich niedostępną.

 

Budynek ratusza został podzielony na trzy strefy: część dostępną dla interesantów, część warunkowo dostępną dla interesantów i część dla nich niedostępną

 

– Czy redakcja już wie, jakie warunki trzeba będzie spełnić, by móc uczestniczyć w sesji rady? Kto te warunki będzie określał, czy będą ustalone raz na zawsze, czy w zależności od humoru decydenta, a może od tematów omawianych na sesji? – pyta nasz czytelnik M. B. – Ciekawe też, pod jakimi warunkami będziemy mogli porozmawiać ze swoim radnym.

 

– Żarty na bok, bo to wcale nie jest śmieszne. Zwłaszcza, że te warunki stawiać nam będą za nasze pieniądze – dodaje jego sąsiad.

 

Bez ograniczeń dostępne będą: Biuro Obsługi Klientów i hall, Urząd Stanu Cywilnego, archiwum główne urzędu oraz wydziały: finansowy, inwestycji, planowania przestrzennego, geodezji i gospodarki gruntami, ochrony środowiska i rolnictwa, dróg gminnych, gospodarki komunalnej i spraw lokalowych, oświaty, kultury i zdrowia, stanowisko ds. działalności gospodarczej, gminny konserwator zabytków, a także bufet i kiosk.

 

Funkcjonowanie wydziału promocji i współpracy z organizacjami społecznymi z założenia bez kontaktu z mieszkańcami to nowatorskie i śmiałe rozwiązanie. I jasny komunikat władz do wszystkich społeczników: dajcie wy nam wreszcie święty spokój

 

Warunkowy dostęp mieszkańcy będą mieli do: burmistrza i jego zastępców, sekretariatu, sekretarza, skarbnika, sali konferencyjnej, biura prawnego oraz biura rady miejskiej, w tym do sali posiedzeń, gabinetu przewodniczącego rady i pokoju, w którym radni pełnić będą dyżury.

 

W części niedostępnej dla interesantów znajdą się: dział kadr, audytor, samodzielne stanowisko ds. kontroli, inspektor BHP, wydziały: administracyjno-gospodarczy, promocji i współpracy z organizacjami społecznymi oraz biura: pozyskiwania finansowych środków zewnętrznych, informatyzacji i infrastruktury przestrzennej i zamówień publicznych. O ile audytor nie musi być dostępny dla mieszkańców, o tyle funkcjonowanie wydziału promocji i współpracy z organizacjami społecznymi bez kontaktu z nimi jest niewyobrażalne. – To doprawdy nowatorskie i śmiałe rozwiązanie. Zaoczna współpraca w dobrym klimacie. I jasny komunikat władz do wszystkich społeczników: dajcie wy nam wreszcie święty spokój – mówi jeden z naszych czytelników. – To na takie koncepcje w budżecie gminy na przyszły rok przewidziane jest 300 tys. zł z kieszeni podatników? Dziś tylko ograniczają nam dostęp, jutro może zaczną wlepiać kary tym, dla których demokracja to nie jest tylko jedno z haseł w encyklopedii.

 

– Mamy, czegośmy chcieli. Narzekaliśmy na jakość informacji, krytykowaliśmy promocję gminy, to nie chcą mieć z mieszkańcami nic do czynienia – śmieje się jego syn.

 

W budżecie gminy na 2013 r. przewidziano 300 tys. zł na projekt ratusza. Docelowo na koszty budowy w latach 2013–2015 zaplanowane jest 15 830 000 zł

 

Jednak większości naszych rozmówców nie jest do śmiechu, bo w sumie blisko 16 mln zł przewidzianych w latach 2013–2015 na budowę siedziby władz miasta, to nie żarty. Zwłaszcza, że to już kolejny konkurs, kolejny projekt i kolejne wydatki na ten cel z gminnej kasy.

 

 

 

Prace konkursowe składać można do 4 marca 2013r. do godz. 16.00. Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 18 marca 2013r.

 

Wyboru najlepszych prac dokona sąd konkursowy w składzie: przewodniczący rady miejskiej Andrzej Cieślawski, wiceburmistrzowie Ryszard Machałek i Dorota Gadomska, zastępca kierownika Wydziału Inwestycji i Remontów Janusz Kołodziejczak oraz architekci (OWSARP) Michał Jaworski, Henryk Łaguna i Bolesław Stelmach.

 

Prace konkursowe ocenione zostaną na podstawie następujących kryteriów:

• atrakcyjność i realność proponowanych rozwiązań architektonicznych – waga kryterium 50 proc.

• sprawność funkcjonalna zaproponowanych rozwiązań – waga kryterium 35 proc.

• ekonomika rozwiązań – waga kryterium 15 proc.

 

1 proc. = 1 punkt. Praca konkursowa, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów, zostanie uznana za najlepszą.

 

Zamawiający (Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna) przewiduje przyznanie następujących nagród pieniężnych:

• I nagroda w wysokości 30 750 zł brutto

• II nagroda w wysokości 18 450 zł brutto

• III nagroda w wysokości 12 300 zł brutto

 

Regulamin konkursu wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej: bip.konstancinjeziorna.pl.

 

   
Poleć artykuł znajomemu   Poleć artykuł znajomemu    Drukuj Drukuj Dodaj do Facebook Dodaj do Wykop Dodaj do Blip Dodaj do Delicious Dodaj do Flaker Dodaj do Google Bookmarks Dodaj do Śledzik Dodaj do Digg Dodaj do Twitter Dodaj do Google Buzz Dodaj do Pinger
   
Tagi:

Ryszard Machałek (znajdź),   Konstancin budownictwo (znajdź),   Andrzej Cieślawski (znajdź),   Dorota Gadomska (znajdź),  
   
 
comments powered by Disqus
NASZE MIASTO

O Nas »

Kontakt »

Napisz do Nas »

Konstancin i okolice on-line »


 


REKLAMA

 


NEWSLETTER

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas informacje:
wyślij
 



   
   
gazetaarchiwumforumnasz konstancingaleriakontakt
studiokarma.eu