NOWE ZASADY AUDIOTELE
|
autor:
(opr. MM)
|
|
|
4 kwietnia weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży. Zmiana dotyczy SMS-ów i połączeń telefonicznych o podwyższonej opłacie wykorzystywanych przy loteriach i konkursach.W spocie reklamowym będzie musiała być podana cena brutto (z podatkiem VAT) za koszt minuty połączenia telefonicznego lub SMS-a. Rozmiar czcionki, którą podana będzie cena usługi, nie może być mniejszy niż 60 proc. rozmiaru czcionki całego spotu, a cena musi być widoczna na ekranie przez cały czas emisji spotu reklamowego. W przypadku reklam radiowych informacja o cenie SMS-a lub połączenia telefonicznego powinna być odczytana przez spikera bezpośrednio przed albo zaraz po przeczytaniu numer telefonu, pod który mają dzwonić radiosłuchacze.
Naruszenia rozporządzenia przez nadawców można zgłaszać do Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W skardze musimy wskazać stację, która wyemitowała spot, audycję, datę i godzinę emisji programu.
Skargi możemy kierować na adres: Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Departament Prezydialny, Wydział Skarg i Wniosków, skwer kard. Wyszyńskiego 9, 01-015 WARSZAWA, tel. 22 597 30 37, e-mail: skargi@krrit.gov.pl. Można też wypełnić gotowy formularz na stronie internetowej: www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/kontakt-i-formularze/skargi-i-wnioski/.
|