Most pod koniec sierpnia | autor: (MA) |
MieszkaÅ„cy Konstancina podkreÅ›lajÄ…, że organizacja robót na budowie drogi nr 724 jest naprawdÄ™ bardzo dobra
Przebudowa drogi 724 idzie pełną parą. Kolejne ekipy kończą poszerzanie ul. Warszawskiej, budowę nowego mostu na Jeziorce i przebudowę infrastruktury na ul.Wilanowskiej. Jednak nie wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
W wyniku braku porozumienia miÄ™dzy województwem i wÅ‚adzami stolicy, urzÄ™dnicy nie skoordynowali prac przy przebudowie drogi wojewódzkiej. W efekcie poszerzenie 150-metrowego odcinka wÄ…skiego gardÅ‚a, Å‚Ä…czÄ…cego nowÄ… dwupasmówkÄ™ z już istniejÄ…cÄ…, planowane jest dopiero na trzeci kwartaÅ‚ tego roku. NowÄ… dwupasmowÄ… jezdniÄ™, koÅ„czÄ…cÄ… siÄ™ kÄ™pÄ… krzaków, konstanciÅ„scy internauci nazwali pomnikiem absurdu i urzÄ™dniczej niekompetencji.
GÅ‚ówne prace zwiÄ…zane z wykonaniem infrastruktury od wjazdu do Konstancina do mostu sÄ… na ukoÅ„czeniu i obecnie szykowany jest front pod wykonanie nowej nawierzchni jezdni. Jednak niektóre rozwiÄ…zania budzÄ… niezadowolenie mieszkaÅ„ców. – Od ronda przy Aurze do mostu latarnie usytuowane zostaÅ‚y na Å›rodku chodnika. Kto to wymyÅ›liÅ‚? – pyta pan Andrzej z ul.Warszawskiej.
– Problem dotyczy piÄ™ciu latarni – wyjaÅ›nia Ksawery Gut, kierownik DziaÅ‚u Realizacji Inwestycji Mazowieckiego ZarzÄ…du Dróg Wojewódzkich. – Od ronda przy Aurze do mostu szerokość chodnika jest różna – taka, na jakÄ… pozwala zabudowa. Latarnie usytuowane sÄ… tak, jak pozwala infrastruktura podziemna: pod chodnikiem znajdujÄ… siÄ™ trzy różne kable teletechniczne i dwa kable energetyczne wysokiego napiÄ™cia. Przepisy okreÅ›lajÄ… też, jaka musi być zachowana odlegÅ‚ość od sÅ‚upa latarni do krawężnika. W przypadku dwóch ostatnich latarni, przy ul. Fabrycznej, tam gdzie jest trawnik, możliwe bÄ™dzie poszerzenie chodnika. W przypadku trzech pozostaÅ‚ych, w kierunku ronda, nie mamy pola manewru. Tam miejsce dla pieszych ma 1,2–1,5 m szerokoÅ›ci.
W grudniu MZDW obiecywaÅ‚, że przebudowa mostu zostanie ukoÅ„czona w ciÄ…gu póÅ‚ roku. Jednak na budowie sÄ… opóźnienia. – Nie podawaliÅ›my konkretnej daty zakoÅ„czenia budowy nowego mostu. RzeczywiÅ›cie jest niewielkie opóźnienie – przyznaje Ksawery Gut. W trakcie wykonywania palowania i fundamentów pod nowy most natrafiliÅ›my po obu stronach rzeki na stare groble, które nie zostaÅ‚y uwzglÄ™dnione w dokumentacji. Nie tak stare, by interesowaÅ‚ siÄ™ nimi archeolog (poprosiliÅ›my o konsultacje), ale trudne do rozebrania. Kolejnym utrudnieniem przy wykonywaniu palowania od strony papierni, byÅ‚o silne ciÅ›nienie wody ze zbiornika retencyjnego przy rondzie Jana PawÅ‚a II. Z trzema podporami wyszliÅ›my już z ziemi, tak wiÄ™c najtrudniejsze za nami. SÄ…dzÄ™, że w sierpniu most bÄ™dzie gotowy – dodaje.
Obecnie gÅ‚ówne prace trwajÄ… na ul. Wilanowskiej.
– Organizacja robót jest naprawdÄ™ doskonaÅ‚a. Codziennie rozkopywany jest tylko taki kawaÅ‚ek drogi, na jakim w tym dniu wymieniane sÄ… rury. Wieczorem wykopy sÄ… zasypane, a maszyny drogowe usuniÄ™te z jezdni – mówiÄ… o wykonawcach remontu okoliczni mieszkaÅ„cy.
Na odcinku od ronda Jana PawÅ‚a II wymieniana jest caÅ‚a podziemna infrastruktura, a od ul. Poprzecznej do ul. Od Lasu przedÅ‚użona zostanie kanalizacja deszczowa, która zastÄ…pi przydrożne rowy i zapewni odwodnienie pasa drogowego.
Na razie na ul. Wilanowskiej ruch odbywa siÄ™ wahadÅ‚owo, jednak w drugiej poÅ‚owie czerwca kierowców czekajÄ… jeszcze wiÄ™ksze utrudnienia w ruchu, bowiem konieczne bÄ™dzie zamkniÄ™cie 2 km drogi od Grapy w stronÄ™ Góry Kalwarii. Drogowcy czekajÄ… na zatwierdzenie przez urzÄ…d marszaÅ‚kowski czasowej organizacji ruchu.
|