PÓŁ ROKU BEZMOSTU autor: MAGDA ANDRZEJEWICZ
   

Stojąc w korkach myśleliśmy, że gorzej już być nie może. W najbliższych miesiącach będzie gorzej. Po to, by mogło być lepiej.

 

 

most nad Jeziorką

Podczas remontu mostu piesi przejdą na drugą stronę Jeziorki prowizoryczną kładką

 

 

Budowa nowego mostu w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 724 staje się faktem. 24 stycznia zamknięty zostanie ruch samochodowy na obecnym moście na Jeziorce, przy Starej Papierni – informuje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Przebudowa mostu potrwa około pół roku.

 

Piesi na drugą stronę rzeki przejdą po specjalnie wybudowanej kładce, ale kierowców czekają poważne utrudnienia w ruchu.

 

Równocześnie z budową nowej przeprawy przez Jeziorkę trwać będzie budowa drugiego pasa jezdni na wjeździe do Konstancina, od granicy Warszawy do ul. Mirkowskiej. W drugiej połowie roku drogowcy przebudują rondo Jana Pawła II oraz kolejne odcinki ul. Warszawskiej i Wilanowskiej, od ronda w stronę Góry Kalwarii. W tym samym czasie prowadzone będą roboty w innych miejscowościach gminy Konstancin-Jeziorna: w Turowicach i Kawęczynie.

 

– Prace wyburzeniowe i budowa nowego mostu zaczną się wcześniej niż pierwotnie planowano. Prace musimy rozpocząć jeszcze w okresie zimowym ze względu na palowanie, ponieważ w okresie wiosennych roztopów ciężki sprzęt typu dźwig nie wjedzie na tereny podmokłe w okolice rzeki – wyjaśnia Monika Burdon, rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

 

Dojeżdżających do pracy do Warszawy czekają uciążliwe objazdy. Na czas budowy mostu przygotowywana jest nowa organizacja ruchu. Jak informuje MZDW, wprowadzone zostaną następujące trasy objazdu:

 

• na trasie Góra Kalwaria – Warszawa od skrzyżowania ulic (rondo im. Jana Pawła II) Warszawskiej (droga wojewódzka nr 724), al. Wojska Polskiego (droga wojewódzka nr 721) i Piłsudskiego (droga powiatowa nr 2811W): al. Wojska Polskiego (droga wojewódzka nr 721), ul. Mirkowską (droga powiatowa nr 2863W) do skrzyżowania ul. Mirkowskiej (droga powiatowa nr 2863W) z ul.Warszawską (droga wojewódzka nr 724) w kierunku Warszawy. W odwrotnym kierunku tą samą trasą.

 

• na trasie Góra Kalwaria – Piaseczno od skrzyżowania ulic (rondo im. Jana Pawła II) Warszawskiej (droga wojewódzka 724), al. Wojska Polskiego (droga wojewódzka nr 721) i Piłsudskiego (droga powiatowa nr 2811W): Aleją Wojska Polskiego (droga wojewódzka nr 721) ul.Mirkowską (droga powiatowa nr 2863W), ul. Bielawską (droga gminna) do skrzyżowania z ul. Warszawską (droga wojewódzka nr 724) i ul. Piaseczyńską (droga wojewódzka nr 721) w kierunku Piaseczna. W odwrotnym kierunku tą samą trasą.

 

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na kwiecień 2012 r. A w 2012 r. czeka nas remont ostatniego odcinka ul. Mirkowskiej – od wybudowanego w ubiegłym roku mostu do al. Wojska Polskiego – i kolejne objazdy

 

Ze względu na krótki okres budowy, w Konstancinie kierowcy przez cały rok narażeni będą na spore utrudnienia. W II połowie roku drogowcy prowadzić będą roboty od ronda Jana Pawła II do Góry Kalwarii. Na cały okres budowy wprowadzony zostanie zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych. Ciężarówki kierowane będą na drogi krajowe.

 

Prace wyburzeniowe i budowa nowego mostu zaczną się wcześniej niż pierwotnie planowano ze względu na palowanie. W przeciwnym razie w okresie wiosennych roztopów ciężki sprzęt nie wjedzie na tereny podmokłe w okolice rzeki

 

Nowy most wyglądem podobny będzie do obecnego. Nawierzchnia chodnika dla pieszych na moście i dojściach do mostu będzie w kolorze szarym, nawierzchnia ścieżki rowerowej w kolorze czerwonym, balustrada pomarańczowoczerwona. Budowa nowego mostu, poszerzonego o chodniki i ścieżkę rowerową, kosztować będzie blisko 10 mln zł. Przebudowa całego 17-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 724 z Konstancina do Góry Kalwarii pochłonie 55 mln zł. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm, którego liderem są Mosty Łódź. Zakres robót drogowych obejmuje również wymianę całej infrastruktury technicznej (sieci energetyczne, gazowe, telekomunikacyjne, nowe latarnie itp.), budowę ciągów pieszo-rowerowych w Konstancinie oraz chodników w miejscowościach na całym odcinku od Warszawy do Góry Kalwarii. Przebudowane zostaną istniejące ronda w Konstancinie, a na skrzyżowaniach z ul. Borową oraz zjazdem do biurowca Polskich Sieci Elektroenergetycznych powstaną wyspy centralne z sygnalizacją świetlną.

 

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na kwiecień 2012 r. A w 2012 r. czeka nas remont ostatniego odcinka ul. Mirkowskiej – od wybudowanego w ubiegłym roku mostu do al. Wojska Polskiego – i kolejne objazdy.

 

   
Drukuj