REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU JEST | autor: O. BYWATEL |
Reklama dźwigniÄ… handlu – gÅ‚osi znane powiedzenie. By móc skutecznie dziaÅ‚ać i konkurować, zwÅ‚aszcza w czasie pogÅ‚Ä™biajÄ…cego siÄ™ kryzysu gospodarczego, trzeba swoje produkty i usÅ‚ugi skutecznie reklamować.
Zasady i miejsca lokalizacji reklam na terenie naszej gminy, wprowadzone ponad rok temu uchwaÅ‚Ä… rady miejskiej, nie uÅ‚atwiajÄ… przedsiÄ™biorcom dziaÅ‚alnoÅ›ci. W uchwale rady miejskiej nikt nie rozgraniczyÅ‚, czym jest reklama np. dewelopera, któremu ktoÅ› pozwoliÅ‚ na swoim pÅ‚ocie lub domu umieÅ›cić bilboard, a czym tablica informujÄ…ca, jakÄ… firmÄ™ prowadzi wÅ‚aÅ›ciciel posesji. Straż miejska zaczęła kontrolować posesje i nakazywać zdjÄ™cie reklam. Nie wiadomo tylko, wedÅ‚ug jakiego klucza – niektóre wielkie reklamy wiszÄ… do dziÅ›, wieszane sÄ… również nowe. Widać, że choć wszyscy jesteÅ›my wobec prawa równi, sÄ… i równiejsi.
Jedni wÅ‚aÅ›ciciele firm zdejmowali reklamy, inni odmówili usuniÄ™cia ich i odwoÅ‚ali siÄ™ do sÄ…du. Część spraw nadal trwa, niektórzy wygrali – piaseczyÅ„ski sÄ…d uniewinniÅ‚ wÅ‚aÅ›ciciela pierogarni przy ul. PuÅ‚askiego, który nie zdjÄ…Å‚ szyldu z ogrodzenia lokalu. Po ponad póÅ‚ roku od wprowadzenia ograniczeÅ„, burmistrz, pod naciskiem lokalnych przedsiÄ™biorców i części radnych, zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™, że przedstawi projekt nowelizacji uchwaÅ‚y na sesji w lutym 2013 r.
Luty dawno minął, burmistrz zapewnia, że pamięta o reklamach, ale na razie ważniejsze jest wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami i tym zajmuje się magistrat. Mam przeświadczenie graniczące z pewnością, że zupełnie inne wydziały naszego magistratu zajmują się (a dokładnie: powinny zajmować się) kwestią gospodarki odpadami i zasadami umieszczania reklam. |